سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صندلی اپن ، جدول قیمت متنوع ترین مدل های بازار!

است و در این مطلب قصد داریم شما را با راهنمای خرید و جدول قیمت مدل های متنوع آن آشنا کنیم.

 

راهنمای خرید: در میان خانه های سراسر شهر، کمتر خانه ای را می توان پیدا کرد که آشپزخانه ای اپن نداشته باشد. امروزه یکی از معیارهای افراد در هنگام خرید و یا اجاره یکی آپارتمان، اپن بودن آشپزخانه آن است. در همین راستا، تهیه و خرید وسایلی وابسته به کانتر آشپزخانه شکل می گیرد. از خرید وسایلی که بر روی کانتر آشپزخانه قرار می گیرد تا سایر چیزها. در این میان یکی از وسایلی که اهمیت بسیاری هم دارد صندلی اپن است. امروزه به دلیل کوچک شدن فضای خانه ها، خیلی ها از اپن آشپزخانه شان به عنوان میز ناهار خوری نیز استفاده می کنند؛ بنابراین داشتن صندلی هایی مناسب ارتفاع و ابعاد کانتر اهمیت بسیاری پیدا می کند.
در راهنمای خرید این بار  ihome.irمی خواهیم به سراغ صندلی اپن برویم و ببینیم که چگونه می توانیم در هنگام خرید صندلی اپن ، احساس موفقیت کنیم؟

صندلی اپن

معرفی انواع صندلی اپن

با گستردگی و تنوع بالا در انواع وسایل خانه و از جمله مبلمان، انتظار می رود که در هنگام خرید صندلی اپن نیز با طیف وسیعی از گزینه ها روبرو باشیم. باید تایید کنیم و بگوییم که دقیقا همینطور است! مسلما در هنگام خرید صندلی اپن ، کمی گیج خواهید شد. پس لازم است که قبل از آنکه به سراغ انتخاب و خرید صندلی اپن بروید، اطلاعاتی نیز در رابطه با انواع آنها داشته باشید.

صندلی اپن

صندلی اپن جک دار

یکی از دسته بندی های صندلی اپن در جک دار بودن یا نبودن آنها خلاصه می شود. معمولا صندلی های اپن را برای ارتفاع های مختلفی از کانترها می سازند. به این شکل که شما می توانید با کمک جک آن، ارتفاع صندلی را افزایش و یا کاهش دهید. این کار به شما کمک می کنید که در هنگام خوردن غذا احساس راحتی بیشتری داشته باشید و صندلی، حس خوبی را در شما به وجود آورد.

صندلی اپن

صندلی اپن پشتی دار یا بدون پشتی

یکی از دسته بندی های دیگری که برای انواع صندلی اپن وجود دارد، پشتی دار و یا بدون پشتی بودن آنهاست. معمولا به این شکل است که برای فضاهای عمومی مثل رستوران ها و کافه ها به سراغ صندلی های بدون پشتی می روند. با این حال شما می توانید برای فراهم کردن آسایش و راحتی خود از صندلی اپن پشتی دار استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند که به راحتی بر روی صندلی بنشینید و احساس خستگی نکنید. باید این را هم اضافه کنیم که امروزه بسیاری از صندلی هایی که با عنوان صندلی اپن خریداری می شوند برای فضاهای کاری و پشت میز کار نیز مورد استفاده قرار می گیرند؛ بنابراین راحتی آنها شرط اول است!

صندلی اپن

صندلی اپن حصیری

جنس صندلی های اپن نیز طبیعتا به نوبه خودشان اهمیت بسیاری در انتخاب انواع صندلی اپن خواهد داشت. یکی از پرطرفدارترین انواع صندلی اپن، صندلی اپن حصیری است. این نوع از صندلی ها معمولا مناسب فضاهای با سبک روستیک هستند. معمولا افراد زیادی صندلی اپن را برای آشپزخانه های خود انتخاب می کنند ولی لازم است این را هم اشاره کنیم که صندلی اپن حصیری برای نشستن های طولانی مدت خیلی راحت نیست!

صندلی اپن

صندلی اپن پلاستیکی

از انواع صندلی اپن دیگری که به شکل گسترده ای تولید می شود صندلی اپن پلاستیکی است. این نوع از صندلی های اپن به دلیل آنکه غالبا سبک هستند و به راحتی قابل جا به جایی اند، گزینه ی مورد انتخاب خیلی از افراد هستند. باید این را هم اضافه کنیم که معمولا صندلی های اپن پلاستیکی قیمت کمتری از سایر صندلی های اپن دارد.

صندلی اپن

نکات و راهنمای خرید صندلی اپن

در هنگام خرید صندلی اپن نیز مصل خیلی از وسایل دیگر خانه باید نکات و مسائلی را مدنظر داشت. در ادامه ی مطلب، تعدادی از آنها را برایتان می گوییم.

کیفیت صندلی: در رابطه با کیفیت صندلی حرف برای گفتن بسیار است. اول اینکه برای بررسی کیفیت صندلی اپن باید بهترین صندلی اپنرا انتخاب کنید و آن را از دو جنبه بررسی کرد. یکی اسکلت صندلی و دیگری قسمت نشیمنگاه آن.

معمولا اسکلت صندلی را از جنس های فلزی و چوبی می سازند. اگر بین اینکه کدام از این دو جنس را برای صندلی اپن خود استفاده کنید دقیقا به سبک دکوراسیونی خانه تان بستگی دارد. می توان گفت که صندلی هایی با اسکلت فلزی معمولا یادآور سبک مدرن و صندلی هایی با اسکلت چوبی هم مناسب طرح های کلاسیک هستند.

صندلی اپن

بخش مهمی که به کیفیت صندلی مربوط می شود نشیمنگاه صندلی است. ابر به کاررفته در نشیمنگاه صندلی اپن باید کیفیت مناسبی داشته باشد تا به راحتی دچار فرورفگی نشده و علاوه بر آن، احساس راحتی نیز به دنبال داشته باشد.

پیشنهاد ما این است که در هنگام خرید صندلی اپن خود حتما روی آن بنشینید و راحتی اش را بررسی کنید.

حفظ تعادل: مسئله دیگری که در هنگام خرید باید در نظر داشته باشید آن است که به تعادل آن هم دقت کنید. از آن نظر که معمولا صندلی های اپن، پایه و ارتفاع های بلندی دارند ممکن است در خیلی از مواقع برای افراد حفظ تعادل نکنند. به همین دلیل بسیاری از صندلی های اپن با وجود پایه بلندی که دارند طوری طراحی شده اند که راحتی و امنیت شما را هم فراهم کرده اند.

در ihome.ir بیشتر بخوانید: مدل صندلی اپن آشپزخانه، چه مدلی برای آشپزخانه من بهتره؟!

صندلی اپن

ارتفاع صندلی: معمولا بسیاری از صندلی های اپن، حدود 75 سانتی متر ارتفاع دارند، این در حالی است که استانداردی که برای صندلی های معمئلی غذاخوری وجود دارد 45 سانتی متر است، بنابراین در بلند بودن صندلی های اپن شکی نیست. همانطور که گفتیم، بسیاری از ندلی های اپن با کمک جکی که دارند می توانند در تغییر ارتفاع آن به شما کمک کنند. معمولا صندلی های جک دار قیمت بیشتری از نمونه های ثابت دارند ولی راحتی بیشتری را از نظر ارتفاع برابتان فراهم خواهند کرد. پس پیشنهاد ihome.ir هم برای شنا خرید صندلی اپن جک دار است.

با این حال باید به این مسئله اشاره کرد که فارغ از آنکه چه نوع صندلی اپنی می خرید باید به ارتفاع کانتر خود نیز توجه کنید تا صندلی تان کوتاه تر و یا بلندتر از استاندارد نباشد. می توان گفت که اختلاف ارتفاع بین میز و نشیمنگاه صندلی می تواند حدود 30 سانتی متر باشد تا به استاندارد موجود نزدیک تر باشد.

صندلی اپن

محل قرارگیری پا: یکی از مسائل مهم دیگر که حتما باید در هنگام خرید صندلی اپن به آن توجه کنید محل قرارگیری پا است. از آنجایی که ارتفاع صندلی اپن بیش از صندلی های معمولی است، معمولا پای افراد با زمین برخورد نمی کند. بنابراین ارتفاع مناسبی که باید برای پای خود داشته باشید را حتما در صندلی اپن خود در نظر داشته باشید.

همانطور که پیش از آن هم اشاره کردیم در هر صورت بهتر است که قبل از خرید صندلی حتما بر روی آن بنشینید و تمامی این مسائل را مورد بررسی قرار دهید و تمام این نکات بر روی قیمت صندلی اپن تفاوت می گزارد.

صندلی اپن

معرفی برندهای مطرح صندلی اپن

همانطور که گفتیم به دلیل رئواج استفاده از صندلی های اپن، طرفداران و مشتری های آنها افزایش یافته اند، بنابراین تولید کننده های بسیاری به ساخت این نوع صندلی ها می پردازند. با این حال اگر بخواهیم مهم ترین و معروف ترین آنها را نام ببریم می توانیم به این موارد اشاره کنیم: جهانتاب، داته، هوگر، ایکیا، نیک آذین، سهیل، نوین آرا، نیلپر و …

علاوه بر خرید حضوری این صندلی ها از بورس صندلی اپن در تهران مثل یافت آباد و یا دلاوران می توانید با دسترسی به سایت هایی به فروش آنلاین، بسیار راحت تر  از سر زدن به مرکز فروش صندلی اپن در تهران یا شهرستان ها این وسیله را تهیه کنید.

صندلی اپن

جدول قیمت صندلی اپن

در ادامه ی این مطلب جدولی را به شما ارائه می کنیم که در آن تعدادی  از مدل و قیمت صندلی اپن همراه را مشاهده می نمایید:

انواع صندلی اپن
برند  مدل | کد محصول  قیمت  (تومان)
هوگر  چرمی بدون پشتی | BH120  270.000
داته فلزی | BSFD01 180.000
جهانتاب لوکاس 643.000
ویستا 485.000
سهیل 1066ABT 145.000

در مطالب بعدی شما را با قیمت روز سایر لوازم و تجهیزات منزل آشنا خواهیم کرد، پس برای اطلاع از به روزترین ایده های طراحی و دکوراسیون داخلی چشم از کانال تلگرام آی هوم بر ندارید!

نوشته شده در تحریریه وبسایت ihome.ir